agencja SEO, pozycjonowanie Kraków, optymalizacja stron

Jak wybrać agencję SEO?

Przedsiębiorstwa oraz właściciele witryn internetowych, którzy pragną, by wyświetlać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to podejmowanie starań . Nie mając wiedzy w zakresie SEO i nie monitorując systematycznie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – najważniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to utworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w zatrudnione są tam też osoby od grafiki, copywritingu, kodowania i kampanii Google Ads służące rzeczową pomocą w tych kwestiach.

Agencja SEO – postaw na taką, która istnieje na rynku od lat

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę podczas szukania podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy postawić na markę, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale także tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, że dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj obecna jest zakładka z wykazem tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, aby samemu przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to jakie trudności udało jej się rozwiązać oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Solidna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, ale także dostarcza raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Następny niebagatelny aspekt to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w przeciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o dodatkowe informacje o firmie, potrzebne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie da się wyszukać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO oraz o ważnych dla klienta usługach czy towarach, które chce wypromować.

Rozliczenie za usługi agencji SEO – jakich ofert się wystrzegać

Ostrożnie warto podejść do agencji SEO, które proponują współpracę z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim systemie rozliczenie odbywa się wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 czy też Top10). To w dalszym ciągu często napotykany rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą wysokie ryzyko – można wszak osiągnąć natychmiastowe rezultaty naruszając reguły ustalone przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, dlatego dobra firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Co do ceny za usługi agencji SEO, to rzadko jest ona stała – zwyczajowo w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne są większe nakłady finansowe, by wykonać szczegółowy audyt SEO, a później wdrożyć wszelkie wynikłe z niego sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają dużo niższe.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]