Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

SEO audyt - usługa na miarę Twoich potrzeb.

Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem licznych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, a także ocena perspektyw przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony www, oceniająca różne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, prędkość wczytywania się strony, metadane i wiele bardziej i mniej ważnych aspektów. Prócz samego wykazania nieprawidłowości oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone także wskazówki odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod kątem użyteczności, zgodności ze normami W3C, zawartości strony, a także bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby znalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co kluczowe – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Sygnały, iż warto zlecić audyt SEO

W internecie można znaleźć dużo narzędzi oraz stron, przy użyciu których można prędko i bez opłat przeprowadzić audyt SEO strony www. Plusy tej opcji? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Całe mnóstwo. Darmowe narzędzia czy też wersje testowe z niewielką paletą funkcji, nie są nieomylne. Jeśli już odkryją pewne błędy na stronie, to zazwyczaj nie wszystkie. Mnóstwo błędów (przykładowo w kodzie) dostrzec można tylko w czasie analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba poczekać z reguły od kilkunastu dni do blisko miesiąca. Termin na przygotowanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go sporządzi. Audyt płatny pozwoli wykryć wszystkie istotne problemy występujące na stronie. Jeśli strona została utworzona na platformie pokroju Shoper czy Magento bądź na gotowym szablonie, to problemów do poprawy może być mnóstwo. Gdy strona wolno się ładuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na istotne dla klienta słowa kluczowe, to również są to oznaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim rozwiązaniem.

Jakie problemy ujawnia SEO audyt?

Dobrze wykonany audyt SEO może wykryć masę błędów witryny, m.in:

  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się różnych elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • jakość kodu strony,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak lub nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics)

.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]