Różne typy pozycjonowania – long tail, okresowe, lokalne

Tu dowiesz się, komu zlecić pozycjonowanie stron internetowych

Istnieją 3 kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Światowe Dni Młodzieży lub Dzień Dziecka. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Najczęściej trzeba rozpocząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też zmienioną treść strony.

Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon

Następny model pozycjonowania to słuszne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Ważne jest również to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Philips S5400 srebrna,
– telefon Huawei P8 niebieski,
– obuwie sportowe Nike Revolution białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne w szczególności dla sklepów online. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– miasto (np. “zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Widzew”)
– państwo (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do klientów zamieszkujących w konkretnym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie może konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]